Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

 

Navigationslinks überspringenLänderdaten > Infrastrukturdaten > Kommunikationswesen > Rundfunkkapazitäten (Radio und Fernsehen)

 

Rundfunkkapazitäten (Radio und Fernsehen)

Rundfunk bezeichnet die Übertragung von Informationen jeglicher Art (beispielsweise Bilder, Ton, Text) über elektromagnetische Wellen (siehe auch: Funknetz) an die Öffentlichkeit. Zum Rundfunk gehören insbesondere der Hörfunk (Empfangsgerät: Radio) und das Fernsehen.

Land Broadcast Media
Afghanistanstate-owned broadcaster, Radio Television Afghanistan (RTA), operates a series of radio and television stations in Kabul and the provinces; an estimated 50 private radio stations, 8 TV networks, and about a dozen international broadcasters are available; more than 30 community-based radio stations broadcasting (2007)
Ägyptenmix of state-run and private broadcast media; state-run TV operates 2 national and 6 regional terrestrial networks as well as a few satellite channels; about 20 private satellite channels and a large number of Arabic satellite channels are available via subscription; state-run radio operates about 70 stations belonging to 8 networks; 2 privately-owned radio stations operational (2008)
AkrotiriBritish Forces Broadcast Service (BFBS) provides multi-channel satellite TV service as well as BFBS radio broadcasts to the Akrotiri Sovereign Base (2009)
Albanien2 public television networks, one of which transmits by satellite to Albanian-language communities in neighboring countries; more than 60 private television stations operating; many viewers can pick up Italian and Greek TV broadcasts via terrestrial reception; cable TV service is available; 2 public radio networks and roughly 50 private radio stations; several international broadcasters are available (2008)
Algerienstate-run Radio-Television Algerienne operates the broadcast media and carries programming in Arabic, Berber dialects, and French; use of satellite dishes is widespread, providing easy access to European and Arab satellite stations; state-run radio operates several national networks and roughly 40 regional radio stations (2007)
Amerikanische Jungferninselnabout a dozen television broadcast stations including 1 public TV station; multi-channel cable and satellite TV services are available; 24 radio stations broadcasting (2009)
Amerikanisch-Samoa3 television stations broadcasting; multi-channel pay-per-view television services are available; about a dozen radio stations, some of which are repeater stations (2009)
Andorra1 public television station and 2 public radio stations; a few commercial radio stations operating; good reception of radio and TV broadcasts from stations in France and Spain (2008)
Angolastate controls all broadcast media with nationwide reach; state-owned Televisao Popular de Angola (TPA) provides terrestrial TV service on 2 channels; a third TPA channel is available via cable and satellite; TV subscription services are available; state-owned Radio Nacional de Angola (RNA) broadcasts on 5 stations; about a half dozen private radio stations broadcast locally (2008)
Anguilla1 private television station; multi-channel cable TV subscription services are available; about 10 radio stations, one of which is government-owned (2007)
Antigua und Barbudastate-controlled Antigua and Barbuda Broadcasting Service (ABS) operates 1 TV station; multi-channel cable TV subscription services are available; 1 radio station operated by ABS; roughly 15 radio stations, some broadcasting on multiple frequencies (2007)
Äquatorialguineastate maintains control of broadcast media with domestic broadcast media limited to 1 state-owned TV station, 1 state-owned radio station, and 1 private radio station owned by the president's eldest son; satellite TV service is available; transmissions of multiple international broadcasters are accessible (2007)
Argentiniengovernment owns a TV station and a radio network; more than 2 dozen TV stations and hundreds of privately-owned radio stations; high rate of cable TV subscription usage (2007)
Armenien2 public television networks operating alongside more than 40 privately-owned television stations that provide local to near nationwide coverage; major Russian broadcast stations are widely available; subscription cable TV services are available in most regions; Public Radio of Armenia is a national, state-run broadcast network that operates alongside about 20 privately-owned radio stations; several major international broadcasters are available (2008)
Aruba2 commercial television stations; cable TV subscription service provides access to foreign channels; about 20 commercial radio stations broadcast (2007)
Aserbaidschan1 state-run and 1 public television channel; 4 domestic commercial TV stations and about 15 regional TV stations; Turkish, Russian, and Iranian TV and radio broadcasts are available, especially in border regions; cable TV services are available in Baku; 1 state-run and 1 public radio network operating; a small number of private commercial radio stations broadcasting; local FM relays of Baku commercial stations are available in many localities; local relays of several international broadcasters had been available until late 2008 when their broadcasts were banned from FM frequencies (2008)
Äthiopien1 public TV broadcast station broadcasting nationally and 1 public radio broadcaster with stations in each of the 13 administrative districts; a few commercial radio stations and roughly a dozen community radio stations (2009)
Australienthe Australian Broadcasting Corporation (ABC) runs multiple national and local radio networks and TV stations, as well as Australia Network, a TV service that broadcasts throughout the Asia-Pacific region and is the main public broadcaster; Special Broadcasting Service (SBS), a second large public broadcaster, operates radio and TV networks broadcasting in multiple languages; several large national commercial TV networks, a large number of local commercial TV stations, and hundreds of commercial radio stations are accessible; cable and satellite systems are available (2008)
Bahamas2 television stations operated by government-owned, commercially run Broadcasting Corporation of the Bahamas (BCB); multi-channel cable TV subscription service is available; about 15 radio stations operating with BCB operating a multi-channel radio broadcasting network alongside privately-owned radio stations (2007)
Bahrainstate-run broadcast media; Bahrain Radio and Television Corporation (BRTC) operates 5 terrestrial TV networks; satellite TV systems provide access to international broadcasts; state-run BRTC broadcasts over several radio stations; 1 private FM station directs broadcasts to Indian listeners; radio and TV broadcasts from countries in the region are available (2007)
Bangladeschstate-owned broadcaster (BTV) operates 1 terrestrial TV station, 3 radio networks, and about 10 local stations; 8 private satellite TV stations and 3 private radio stations also broadcasting; foreign satellite TV stations are gaining audience share in the large cities; several international radio broadcasters are available (2007)
Barbadosgovernment-owned Caribbean Broadcasting Corporation (CBC) operates the lone terrestrial television station; CBC also operates a multi-channel cable TV subscription service; roughly a dozen radio stations, consisting of a CBC-operated network alongside privately-owned radio stations, in operation (2007)
Belarus4 state-controlled national TV channels; Polish and Russian TV broadcasts are available in some areas; state-run Belarusian Radio operates 3 national networks and an external service; Russian and Polish radio broadcasts are available (2007)
Belgiena segmented market with the three major communities (Flemish, French, and German-speaking) each having responsibility for their own broadcast media; multiple TV channels exist for each community; additionally, in excess of 90% of households are connected to cable and can access broadcasts of TV stations from neighboring countries; each community has a public radio network co-existing with private broadcasters (2007)
Belize8 privately-owned TV stations; multi-channel cable TV provides access to foreign stations; about 25 radio stations broadcasting on roughly 50 different frequencies; state-run radio was privatized in 1998 (2007)
Beninstate-run Office de Radiodiffusion et de Television du Benin (ORTB) operates a TV station with multiple channels giving it a wide broadcast reach; several privately-owned TV stations broadcast from Cotonou; satellite TV subscription service is available; state-owned radio, under ORTB control, includes a national station supplemented by a number of regional stations; substantial number of privately-owned radio broadcast stations; transmissions of a few international broadcasters are available on FM in Cotonou (2007)
Bermuda3 television stations; cable and satellite TV subscription services are available; roughly 10 radio stations operating (2007)
Bhutanstate-owned TV station established in 1999; cable TV service offers dozens of Indian and other international channels; first radio station, privately launched in 1973, is now state-owned; 1 private radio station began operations in 2006 (2007)
Bolivienlarge number of radio and television broadcasting stations with private media outlets dominating; state-owned and private radio and television stations generally operating freely, although both pro-government and anti-government groups have attacked media outlets in response to their reporting (2007)
Bosnien und Herzegowina3 public TV broadcasters: Radio and TV of Bosnia and Herzegovina, Federation TV (operating 2 networks), and Serb Republic Radio-TV; a local commercial network of 5 TV stations; 2 private, near-national TV stations and dozens of small independent TV stations broadcasting; 3 large public radio broadcasters and a large number of private radio stations (2007)
Botsuana2 TV stations - 1 state-owned and 1 privately-owned; privately-owned satellite TV subscription service is available; 2 state-owned national radio stations; 3 privately-owned radio stations broadcast locally (2007)
Brasilienstate-run Radiobras operates a radio and a television network; more than 1,000 radio stations and more than 100 TV channels operating - mostly privately owned; private media ownership highly concentrated (2007)
Britische Jungferninseln1 private TV station; multi-channel TV is available from cable and satellite subscription services; about a half dozen private radio stations operating (2007)
Britisches Territorium im Indischen OzeanArmed Forces Radio and Television Service (AFRTS) broadcasts over 3 separate frequencies for US and UK military personnel stationed on the islands (2009)
Brunei Darussalamstate-controlled Radio Television Brunei (RTB) operates 4 channels; 3 Malaysian TV stations are available; foreign TV broadcasts are available via satellite and cable systems; RTB operates 5 radio networks broadcasting on multiple frequencies; British Forces Broadcast Service (BFBS) provides radio broadcasts on 2 FM stations; some radio broadcast stations from Malaysia are available via repeaters (2009)
Bulgarien4 national terrestrial television stations with 1 state-owned and 3 privately-owned; a vast array of TV stations are available from cable and satellite TV providers; state-owned national radio broadcasts over 3 networks; large number of private radio stations broadcasting, especially in urban areas (2007)
Burkina Faso2 TV stations - 1 state-owned and 1 privately-owned; state-owned radio runs a national and regional network; substantial number of privately-owned radio broadcast stations; transmissions of several international broadcasters available in Ouagadougou (2007)
Burundistate-controlled La Radiodiffusion et Television Nationale de Burundi (RTNB) operates the lone TV broadcast station and the only national radio network; about 10 privately-owned radio broadcast stations; transmissions of several international broadcasters are available in Bujumbura (2007)
Chilenational and local terrestrial television channels, coupled with extensive cable TV networks; the state-owned Television Nacional de Chile (TVN) network is self-financed through commercial advertising revenues and is not under direct government control; large number of privately-owned TV stations; about 250 radio stations (2007)
Chinaall broadcast media are owned by, or affiliated with, the Communist Party of China or a government agency; no privately-owned television or radio stations with state-run Chinese Central TV, provincial, and municipal stations offering more than 2,000 channels; the Central Propaganda Department lists subjects that are off limits to domestic broadcast media with the government maintaining authority to approve all programming; foreign-made TV programs must be approved prior to broadcast (2008)
Cookinseln1 privately-owned TV station broadcasts from Rarotonga providing a mix of local news and overseas-sourced programs; a satellite program package is available; 6 radio stations broadcast with 1 reportedly reaching all of the islands (2009)
Costa Ricamultiple privately-owned television stations and 1 publicly-owned television station; cable network services are widely available; more than 100 privately-owned radio stations and a public radio network (2007)
Côte d'Ivoirestate-owned television operates 2 stations; no private terrestrial TV stations, but satellite TV subscription service is available; state-owned radio operates 2 stations; some private radio stations; transmissions of several international broadcasters are available (2007)
Dänemarkstrong public-sector television presence with state-owned Danmarks Radio (DR) operating 4 channels and publicly-owned TV2 operating roughly a half dozen channels; broadcasts of privately-owned stations are available via satellite and cable feed; DR operates 4 nationwide FM radio stations, 15 digital audio broadcasting stations, and about 15 web-based radio stations; approximately 250 commercial and community radio stations are operational (2007)
Deutschlanda mixture of publicly-operated and privately-owned TV and radio stations; national and regional public broadcasters compete with nearly 400 privately-owned national and regional TV stations; more than 90% of households have cable or satellite TV; hundreds of radio stations broadcasting including multiple national radio networks, regional radio networks, and a large number of local radio stations (2008)
DhekeliaBritish Forces Broadcast Service (BFBS) provides multi-channel satellite TV service as well as BFBS radio broadcasts to the Dhekelia Sovereign Base (2009)
Dominicano terrestrial television service available; subscription cable TV provider offers some locally produced programming plus channels from the US, Latin America, and the Caribbean; state-operated radio broadcasts on 6 stations; privately-owned radio broadcasts on about 15 stations (2007)
Dominikanische Republikcombination of state-owned and privately-owned broadcast media; 1 state-owned television network and a number of private TV networks; networks operate repeaters to extend signals throughout country; combination of state-owned and privately-owned radio stations; more than 300 radio stations operating (2007)
Dschibutimaintains restrictions on the licensing and operation of broadcast media; state-owned Radiodiffusion-Television de Djibouti (RTD) operates the sole terrestrial TV station as well as the only 2 domestic radio networks; no private TV or radio stations; transmissions of several international broadcasters are available (2007)
Ecuadorprivate broadcast media dominate; all stations are privately-owned except for 1 government-controlled station; multiple television networks, a number of national TV channels, and a large number of local channels; more than 400 radio stations; broadcast media required by law to give the government free air time to broadcast programs produced by the state (2007)
El Salvadormultiple privately-owned national terrestrial television networks, supplemented by cable TV networks that carry international channels; hundreds of commercial radio broadcast stations and 1 government-owned radio broadcast station (2007)
Eritreagovernment controls broadcast media with private ownership prohibited; 1 state-owned TV station; state-owned radio operates 2 networks; purchases of satellite dishes and subscriptions to international broadcast media are permitted (2007)
Estlandthe publicly-owned broadcaster, Eesti Rahvusringhaaling (ERR), operates 2 television channels; national private TV channels expanding service; a range of channels are aimed at Russian-speaking viewers; high penetration rate for cable TV services with more than half of Estonian households connected; publicly-owned broadcaster, ERR, operates 4 radio networks and there are a growing number of private commercial radio stations broadcasting nationally, regionally, and locally (2008)
Falklandinselntelevision service provided by a multi-channel service provider; radio services provided by the public broadcaster Falkland Islands Radio Service (FIRS), broadcasting on both AM and FM frequencies, and by the British Forces Broadcasting Service (BFBS) (2007)
Färöer1 publicly-owned TV station; the Faroese telecommunications company distributes local and international channels through its digital terrestrial network; publicly-owned radio station supplemented by 2 privately-owned stations broadcasting over multiple frequencies (2008)
FidschiFiji TV, a publicly-traded company, operates a free-to-air channel as well as the Sky Fiji and Sky Pacific multi-channel pay-TV services; state-owned commercial company, Fiji Broadcasting Corporation, Ltd, operates 6 radio stations - 2 public broadcasters and 4 commercial broadcasters with multiple repeaters; 5 radio stations with repeaters operated by Communications Fiji, Ltd; transmissions of multiple international broadcasters are available (2009)
Finnlanda mix of publicly-operated TV stations and privately-owned TV stations; the 2 publicly-owned TV stations recently expanded services and the largest private TV station has introduced several special-interest pay-TV channels; cable and satellite multi-channel subscription services are available; all TV signals have been broadcast digitally since September 2007; analog broadcasts via cable networks were terminated in February 2008; public broadcasting maintains a network of 13 national and 25 regional radio stations; a large number of private radio broadcasters (2008)
Frankreicha mix of both publicly-operated and privately-owned TV stations; state-owned France Televisions operates 4 networks, one of which is a network of regional stations, and has part-interest in several thematic cable/satellite channels and international channels; a large number of privately-owned regional and local TV stations; multi-channel satellite and cable services provide a large number of channels; public broadcaster Radio France operates 7 national networks, a series of regional networks, and operates services for overseas territories and foreign audiences; Radio France Internationale (RFI), under the Ministry of Foreign Affairs, is a leading international broadcaster; a large number of commercial FM stations, with many of them consolidating into commercial networks (2008)
Französisch-Polynesienthe publicly-owned French Overseas Network (RFO), which operates in France's overseas departments and territories, broadcasts on 2 television channels and 1 radio station; a government-owned TV station is operating; a small number of privately-owned radio stations also broadcast (2008)
Gabunstate owns and operates 2 TV stations and 2 radio broadcast stations; a few private radio and TV stations are operational; transmissions of at least 2 international broadcasters are accessible; satellite service subscriptions are available (2007)
Gambiastate-owned, single-channel TV service; state-owned radio station and 4 privately-owned radio stations; transmissions of multiple international broadcasters are available, some via shortwave radio; foreign cable and satellite TV subscription services are obtainable in some parts of the country (2007)
Gazastreifen1 television station and about 10 radio stations (2008)
Georgien1 state-owned public television station in Tbilisi and 8 privately-owned TV stations; state-run public broadcaster operates 2 networks; dozens of cable TV operators and several major commercial TV stations are operating; state-owned public radio broadcaster operates 2 networks; several dozen private stations broadcast (2008)
Ghanastate-owned TV station, 2 state-owned radio networks; several privately-owned TV stations and a large number of privately-owned radio stations; transmissions of multiple international broadcasters are accessible; several cable and satellite TV subscription services are obtainable (2007)
GibraltarGibraltar Broadcasting Corporation (GBC) provides television and radio broadcasting services via 1 television station and 4 radio stations; British Forces Broadcasting Service (BFBS) operates 1 radio station; broadcasts from Spanish radio and TV stations are accessible (2008)
Grenadathe Grenada Broadcasting Network, jointly owned by the government and the Caribbean Communications Network of Trinidad and Tobago, operates a television station and 2 radio stations; multi-channel cable TV subscription service is available; a dozen private radio stations also broadcast (2007)
Griechenlandbroadcast media dominated by the private sector; roughly 150 private TV channels, about a dozen of the private channels broadcast at the national or regional level; 3 publicly-owned terrestrial TV channels with national coverage, 1 publicly-owned satellite channel, and 3 stations designed for digital terrestrial transmissions; multi-channel satellite and cable TV services obtainable; upwards of 1,500 radio stations broadcasting, nearly all of them privately-owned; state-run broadcaster has 7 national stations, 2 international stations, and 19 regional stations (2007)
Grönlandthe Greenland Broadcasting Company provides public radio and television services throughout the island with a broadcast station and a series of repeaters; a few private local television and radio stations broadcast; Danish public radio rebroadcasts are available (2007)
Großbritannienpublic service broadcaster BBC is the largest broadcasting corporation in the world; BBC operates multiple TV networks with regional and local TV service; a mixed system of public and commercial TV broadcasters along with satellite and cable systems provide access to hundreds of TV stations throughout the world; BBC operates multiple national, regional, and local radio networks with multiple transmission sites; a large number of commercial radio stations as well as satellite radio services are available (2008)
Guamabout a dozen TV broadcast channels, including digital channels; multi-channel cable TV services are available; roughly 20 radio stations broadcasting (2009)
Guatemala4 privately-owned national terrestrial TV channels dominate TV broadcasting; multi-channel satellite and cable services are available; 1 government-owned radio station and hundreds of privately-owned radio stations (2007)
Guernseymultiple UK terrestrial television broadcasts - received via a transmitter in Jersey with relays in Jersey, Guernsey, and Alderney - will begin switching from analog to digital broadcasts in November 2010; satellite packages are available; BBC Radio Guernsey and 1 other radio station operating (2009)
Guineagovernment maintains control over broadcast media; single state-run TV station; state-run radio broadcast station also operates several stations in rural areas; about 20 privately-owned radio stations, nearly all in Conakry, and about a dozen community radio stations; foreign television programming available via satellite and cable subscription services (2008)
Guinea-Bissau1 state-owned TV station and a second station, RTP Africa, is operated by Portuguese public broadcaster RTP; 1 state-owned radio station, several private radio stations, and some community radio stations; multiple international broadcasters are available (2007)
Guyanagovernment-dominated broadcast media; the National Communications Network (NCN) TV is state-owned; a few private TV stations relay satellite services; the state owns and operates 2 radio stations broadcasting on multiple frequencies capable of reaching the entire country; government limits on licensing of new private radio stations continue to constrain competition in broadcast media (2007)
Haitiseveral television stations, including 1 government-owned; cable TV subscription service is available; government-owned radio network; more than 250 private and community radio stations operating with about 50 FM stations in Port-au-Prince alone (2007)
Hondurasmultiple privately-owned terrestrial television networks, supplemented by multiple cable TV networks; Radio Honduras is the lone government-owned radio network; roughly 300 privately-owned radio stations (2007)
Hongkong2 commercial terrestrial television networks each with multiple stations; multi-channel satellite and cable TV systems are available; 3 radio networks, one of which is government-funded, operate about 15 radio stations (2008)
IndienDoordarshan, India's public TV network, operates about 20 national, regional, and local services; large number of privately-owned TV stations are distributed by cable and satellite service providers; government controls AM radio with All India Radio operating domestic and external networks; news broadcasts via radio are limited to the All India Radio Network; since 2000, privately-owned FM stations are permitted but limited to broadcasting entertainment and educational content (2007)
Indonesienmixture of about a dozen national television networks - 2 public broadcasters, the remainder private broadcasters - each with multiple transmitters; more than 100 local TV stations operating; widespread use of satellite and cable TV systems; public radio broadcaster operates 6 national networks as well as regional and local stations; overall, more than 700 radio stations operating with more than 650 privately-operated (2008)
Insel Mannational public radio broadcasts over 3 FM stations and 1 AM station; 2 commercial broadcasters operating with 1 having multiple FM stations; receives radio and TV services via relays from British TV and radio broadcasters (2008)
Irakthe number of private radio and television stations has increased rapidly since 2003; government-owned TV and radio stations are operated by the publicly-funded Iraqi Public Broadcasting Service; private broadcast media are mostly linked to political, ethnic, or religious groups; satellite TV is available to an estimated 70% of viewers and many of the broadcasters are based abroad; transmissions of multiple international radio broadcasters are accessible (2007)
Iranstate-run broadcast media with no private, independent broadcasters; Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), the state-run TV broadcaster, operates 5 nationwide channels, a news channel, about 30 provincial channels, and several international channels; about 20 foreign Persian-language TV stations broadcasting on satellite TV are capable of being seen in Iran; satellite dishes are illegal and, while their use had been tolerated, authorities began confiscating satellite dishes following the unrest stemming from the 2009 presidential election; IRIB operates 8 nationwide networks, a number of provincial stations, and an external service; most major international broadcasters transmit to Iran (2009)
Irlandpublicly-owned broadcaster Radio Telefis Eireann (RTE) operates 2 TV stations; commercial television stations are available; about 75% of households utilize multi-channel satellite and TV services that provide access to a wide range of stations; RTE operates 4 national radio stations and has launched digital audio broadcasts on several stations; a number of commercial broadcast stations operate at the national, regional, and local levels (2007)
Islandstate-owned public television broadcaster operates 1 TV channel nationally; several privately-owned TV stations broadcast nationally and roughly another half-dozen operate locally; about half the households utilize multi-channel cable or satellite TV services; state-owned public radio broadcaster operates 2 national networks and 4 regional stations; 2 privately-owned radio stations operate nationally and another 15 provide more limited coverage (2007)
Israelstate broadcasting network, operated by the Israel Broadcasting Authority (IBA), broadcasts on 2 channels, one in Hebrew and the other in Arabic; 5 commercial channels including a channel broadcasting in Russian, a channel broadcasting Knesset proceedings, and a music channel supervised by a public body; multi-channel satellite and cable TV packages provide access to foreign channels; IBA broadcasts on 8 radio networks with multiple repeaters and Israel Defense Forces Radio broadcasts over multiple stations; about 15 privately-owned radio stations; overall more than 100 stations and repeater stations operating (2008)
Italientwo Italian media giants - the publicly-owned Radiotelevisione Italiana (RAI) with 3 national terrestrial stations and privately-owned Mediaset with 3 national terrestrial stations - dominate; additional broadcasts by a large number of private stations and Sky Italia - a satellite TV network; RAI operates 3 AM/FM nationwide radio stations; some 1,300 commercial radio stations (2007)
Jamaikaprivately-owned Radio Jamaica Limited and its subsidiaries operate multiple television stations, subscription cable services, and radio stations; 2 other privately-owned television stations broadcast; roughly 70 radio stations (2007)
Jan Mayena coastal radio station has been remotely operated since 1994 (2008)
Japana mixture of public and commercial broadcast TV and radio stations; 5 national terrestrial television networks including 1 public broadcaster; the large number of radio and TV stations available provide a wide range of choices; satellite and cable services provide access to international channels (2008)
Jemenstate-run TV with 2 stations; state-run radio with 2 national radio stations and 5 local stations; stations from Oman and Saudi Arabia can be accessed (2007)
Jerseymultiple UK terrestrial television broadcasts - received via a transmitter in Jersey with relays in Jersey, Guernsey, and Alderney - will begin switching from analog to digital broadcasts in November 2010; satellite packages available; BBC Radio Jersey and 1 other radio station operating (2009)
Jordanienradio and TV dominated by the government-owned Jordan Radio and Television Corporation (JRTV) that operates a main network, a sports network, a film network, and a satellite channel; first independent TV broadcaster aired in 2007; international satellite TV and Israeli and Syrian TV broadcasts are available; roughly 30 radio stations operational with JRTV operating the main government-owned station; transmissions of multiple international radio broadcasters are available (2007)
Kaimaninseln4 television stations; cable and satellite subscription services offer a variety of international programming; government-owned Radio Cayman operates 2 networks broadcasting on 5 stations; 10 privately-owned radio stations operate alongside Radio Cayman (2007)
Kambodschamixture of state-owned, joint public-private, and privately-owned broadcast media; 9 TV broadcast stations with most operating on multiple channels, including 1 state-operated station broadcasting from multiple locations, 6 stations either jointly operated or privately-owned with some broadcasting from several locations, and 2 TV relay stations - one relaying a French television station and the other relaying a Vietnamese television station; multi-channel cable and satellite systems are available; roughly 50 radio broadcast stations - 1 state-owned broadcaster with multiple stations and a large mixture of public and private broadcasters; several international broadcasters are available (2009)
Kamerungovernment maintains tight control over broadcast media; state-owned Cameroon Radio Television (CRTV), broadcasting on both a television and radio network, was the only officially recognized and fully licensed broadcaster until August 2007 when the government finally issued licenses to 2 private TV broadcasters and 1 private radio broadcaster; about 70 privately-owned unlicensed radio stations operating but are subject to closure at any time; foreign news services required to partner with state-owned national station (2007)
Kanada2 public television broadcasting networks each with a large number of network affilates; several private-commercial networks also with multiple network affiliates; overall, about 150 TV stations; multi-channel satellite and cable systems provide access to a wide range of stations including US stations; mix of public and commercial radio broadcasters with the Canadian Broadcasting Corporation (CBC), the public radio broadcaster, operating 4 radio networks, Radio Canada International, and radio services to indigenous populations in the north; roughly 2,000 licensed radio stations in Canada (2008)
Kasachstanstate owns nearly all radio and TV transmission facilities and operates national TV and radio networks; nearly all nationwide TV networks are wholly or partly owned by the government; some former state-owned media outlets have been privatized and are controlled by the president's daughter, who heads the Khabar Agency that runs multiple TV and radio stations; a number of privately-owned TV stations; households with satellite dishes have access to foreign media; a small number of commercial radio stations operating along with state-run radio stations (2008)
Katartelevision and radio broadcast media are state controlled; home of the satellite TV channel Al-Jazeera, which was originally owned and financed by the Qatari Government; Al-Jazeera claims editorial independence in broadcasting; transmissions of several international broadcasters are accessible on FM in Doha (2007)
Keniaabout a half-dozen privately-owned TV stations and a state-owned television broadcaster that operates 2 channels; satellite and cable TV subscription services are available; state-owned radio broadcaster operates 2 national radio channels and provides regional and local radio services in multiple languages; a large number of private radio broadcasters, including provincial stations broadcasting in local languages; transmissions of several international broadcasters are available (2007)
Kirgisistanstate-run television broadcaster operates 2 nationwide networks and 6 regional stations; roughly 20 private TV stations operating with most rebroadcasting other channels; state-run radio broadcaster operates 2 networks; about 20 private radio stations operating (2007)
Kiribati1 television broadcast station that provides about 1 hour of local programming Monday-Friday; multi-channel TV packages provide access to Australian and US stations; 1 government-operated radio station broadcasting on AM, FM, and shortwave (2009)
Kokosinseln (Keelinginseln)1 local radio station staffed by community volunteers; broadcasts of several Australian radio and TV stations are received via satellite (2009)
Kolumbiencombination of state-owned and privately-owned broadcast media provide service; more than 500 radio stations and large number of national, regional, and local TV stations (2007)
Komorennational state-owned TV station and a TV station run by Anjouan regional government; national state-owned radio; regional governments on the islands of Grande Comore and Anjouan each operate a radio station; a few independent and small community radio stations operate on the islands of Grande Comore and Moheli, and these two islands have access to Mayotte Radio and French TV (2007)
Kongo1 state-owned TV and 3 state-owned radio stations; several privately-owned TV and radio stations; satellite TV service is available; rebroadcasts of several international broadcasters are available (2007)
Kongo, Demokratische Republikstate-owned TV broadcast station with near national coverage; more than a dozen privately-owned TV stations with 2 having near national coverage; 2 state-owned radio stations are supplemented by more than 100 private radio stations; transmissions of at least 2 international broadcasters are available (2007)
Korea, Demokratische Volksrepublikno independent media; radios and televisions are pre-tuned to government stations; 4 government-owned television stations; the Korean Workers' Party owns and operates the Korean Central Broadcasting Station, and the state-run Voice of Korea operates an external broadcast service; the government prohibits listening to and jams foreign broadcasts (2008)
Korea, Republikmultiple national television networks with 2 of the 3 largest networks publicly operated; the largest privately-owned network, Seoul Broadcasting Service (SBS), has ties with other commercial TV networks; cable and satellite TV subscription services are available; publicly-operated radio broadcast networks and a large number of privately-owned radio broadcasting networks, each with multiple affiliates, and independent local stations (2008)
Kroatienthe national state-owned public broadcaster, Croatian Radiotelevision (HRT), operates 2 terrestrial TV networks, a satellite channel that rebroadcasts programs for Croatians living abroad, and 6 regional TV centers; 2 private broadcasters operate national terrestrial networks; about 15 privately-owned regional TV stations; multi-channel cable and satellite TV subscription services are available; state-owned public broadcaster operates 3 national radio networks and a number of regional radio stations; 2 privately-owned national radio networks and a large number of regional, county, city, and community radio stations (2007)
Kubagovernment owns and controls all broadcast media with private ownership of electronic media prohibited; government operates 4 national TV networks and many local TV stations; government operates 6 national radio networks, an international station, and many local radio stations; Radio-TV Marti is beamed from the US (2007)
Kuwaitstate-owned TV broadcaster operates 4 networks and a satellite channel; several private TV broadcasters have emerged since 2003; satellite TV is available with pan-Arab TV stations especially popular; state-owned Radio Kuwait broadcasts on a number of channels in Arabic and English; first private radio station emerged in 2005; transmissions of at least 2 international radio broadcasters are available (2007)
Laos2 television stations operating out of Vientiane - 1 government-operated and the other jointly-owned by the government and a Thai company; roughly 15 provincial stations operating with nearly all programming relayed via satellite from the government-operated station in Vientiane; relays from Hanoi provide access to a Vietnamese television station; broadcasts available from stations in Thailand and Vietnam in border areas; multi-channel satellite and cable TV systems provide access to a wide range of foreign stations; state-controlled radio with state-operated Lao National Radio (LNR) broadcasting on 5 frequencies - 1 AM, 2 SW, and 2 FM; LNR's AM and FM programs are relayed via satellite constituting a large part of the programming schedules of the provincial radio stations; Thai radio broadcasts available in border areas and transmissions of multiple international broadcasters are also accessible (2008)
Lesotho1 state-owned TV station and 2 state-owned radio stations; government controls most private broadcast media; satellite TV subscription service is available; transmissions of multiple international broadcasters are obtainable (2008)
Lettlandseveral national and regional commercial TV stations are foreign-owned, 2 national TV stations are publicly-owned; system supplemented by privately-owned regional and local TV stations; cable and satellite multi-channel TV services with domestic and foreign broadcasts are available; publicly-owned broadcaster operates 4 radio networks with dozens of stations throughout the country; dozens of private broadcasters also operate radio stations (2007)
Libanon7 TV stations in operation, 1 of which is state-owned; more than 30 radio stations, 1 of which is state-owned; satellite and cable TV services are available; transmissions of at least 2 international broadcasters are accessible through partner stations (2007)
Liberia3 private TV stations; satellite TV service is available; 1 state-owned radio station; about 15 independent radio stations broadcasting in Monrovia, with another 25 local stations operating in other areas; transmissions of 2 international broadcasters are available (2007)
Libyenstate controls broadcast media; state-owned terrestrial TV station and about a half-dozen state-owned satellite stations broadcast; some provinces operate local TV stations; a single, non-state-owned TV station launched in 2007; pan-Arab satellite TV stations are available; state-owned radio broadcasts on a number of frequencies, some of which carry regional programming; Voice of Africa, Libya's external radio service, can also be heard; a single, non-state-owned radio station broadcasting (2007)
Liechtensteinrelies on foreign terrestrial and satellite broadcasters for most broadcast media services; first Liechtenstein-based television station established August 2008; Radio Liechtenstein operates multiple radio stations; a Swiss-based broadcaster operates several radio stations in Liechtenstein (2008)
Litauenpublic broadcaster operates 3 channels with the third channel - a satellite channel - introduced in 2007; various privately-owned commercial TV broadcasters operate national and multiple regional channels; large number of privately-owned local TV stations; multi-channel cable and satellite TV services are available; publicly-owned broadcaster operates 3 radio networks; large number of privately-owned commercial broadcasters, many with repeater stations in various regions throughout the country (2007)
LuxemburgLuxembourg has a long tradition of operating radio and TV services to pan-European audiences and is home to Europe's largest privately-owned broadcast media group, the RTL group, which operates 45 television stations and 31 radio stations in Europe; also home to Europe's largest satellite operator, Societe Europeenne des Satellites (SES); domestically, the RTL group operates TV and radio networks; other domestic private radio and TV operators and French and German stations are available; satellite and cable TV services are accessible (2008)
Macaulocal government dominates broadcast media; 2 television stations operated by the government with one broadcasting in Portuguese and the other in Cantonese and Mandarin; cable and satellite TV services are available; 3 radio stations broadcasting, of which 2 are government-operated (2008)
Madagaskarstate-owned Radio Nationale Malagasy (RNM) and Television Malagasy (TVM) have an extensive national network reach; privately-owned radio and TV broadcasters in cities and major towns; state-run radio predominates in rural areas; relays of 2 international broadcasters are available in Antananarivo (2007)
Malawiradio is the main broadcast medium; state-run radio has the widest geographic broadcasting reach, but about a dozen privately-owned radio stations broadcast in major urban areas; the single television network is government-owned; relays of multiple international broadcasters are available (2007)
Malaysiastate-owned television broadcaster operates 2 TV networks with relays throughout the country, and the leading private commercial media group operates 4 TV stations with numerous relays throughout the country; satellite TV subscription service is available; state-owned radio broadcaster operates multiple national networks as well as regional and local stations; large number of private commercial radio broadcasters and some subscription satellite radio services are available; about 400 radio stations overall (2008)
Maledivenstate-owned radio and television monopoly until recently; by mid-2008 there were 5 radio broadcast stations operating; first private cable TV channel now operational with an additional 4 private TV channels in the regulatory pipeline (2008)
Malinational public TV broadcaster; 2 privately-owned companies provide subscription services to foreign multi-channel TV packages; national public radio broadcaster supplemented by a large number of privately-owned and community broadcast stations; transmissions of multiple international broadcasters are available (2007)
Malta1 publicly-owned television station, Television Malta (TVM); several national television stations, two of which are owned by political parties; Italian and British broadcast programs are available; multi-channel cable and satellite TV services are obtainable; publicly-owned radio broadcaster operates 2 stations; roughly 50 commercial radio stations functioning (2008)
Marokko2 television broadcast networks with state-run Radio-Television Marocaine (RTM) operating one network and the state partially owning the other; foreign TV broadcasts are available via satellite dish; 3 radio broadcast networks with RTM operating one; the government-owned network includes 10 regional radio channels in addition to its national service (2007)
Marshallinselnno television broadcast station; a cable network is available on Majuro with programming via videotape replay and satellite relays; 4 radio broadcast stations; American Armed Forces Radio and Television Service (AFRTS) provides satellite radio and television service to Kwajalein Atoll (2009)
Mauretanienbroadcast media state-owned; 1 state-run TV and 1 state-run radio network; Television de Mauritanie, the state-run TV station, has an additional 6 regional TV stations that provide local programming (2008)
Mauritiusthe government maintains control over TV broadcasting through the Mauritius Broadcasting Corporation (MBC), which operates 3 analog and 10 digital TV stations; MBC is a shareholder in a local company that operates 2 pay TV stations; the state retains the largest radio broadcast network with multiple stations; several private radio broadcasters have entered the market since 2001; transmissions of at least 2 international broadcasters are available (2007)
Mayottethe publicly-owned French Overseas Network (RFO), which operates in France's overseas departments and territories, broadcasts over the RFO Mayotte television and radio station (2008)
Mazedonienpublic television broadcaster operates 3 national channels and a satellite network; 5 privately-owned TV channels broadcast nationally; roughly 50 local commercial TV stations broadcasting; large number of cable operators offering domestic and international programming; public radio broadcaster operates over multiple stations; 3 privately-owned radio stations broadcast nationally; roughly 65 local commercial radio stations functioning (2007)
Mexikolarge number of television stations and more than 1,400 radio stations, most are privately owned; the Televisa group once had a virtual monopoly in TV broadcasting, but new broadcasting groups and foreign satellite and cable operators are now available (2007)
Mikronesienno television broadcast stations; each state has a multi-channel cable service with television transmissions carrying roughly 95% imported programming and 5% local programming; about a half dozen radio stations in operation (2009)
Moldaustate-owned national radio-TV broadcaster operates 2 television and 2 radio stations; a total of nearly 40 terrestrial TV channels and some 50 radio stations are in operation; Russian and Romanian channels also are available (2007)
MonacoTV Monte-Carlo (TMC) operates a TV network; Radio Monte-Carlo has both an Italian-language and a French-language network; a few private radio stations operating (2008)
Mongoleifollowing a law passed in 2005, Mongolia's state-run radio and TV provider converted to a public service provider; also available are private radio and TV broadcasters, as well as multi-channel satellite and cable TV providers; more than 100 radio stations, including some 20 via repeaters for the public broadcaster; transmissions of multiple international broadcasters are available (2008)
Montenegrostate-owned national radio-TV broadcaster operates 2 terrestrial television networks, 1 satellite TV channel, and 2 radio networks; roughly a dozen privately-owned TV broadcasters operate networks nationally, regionally, and locally; in addition to the 2 state-owned national radio networks, roughly 50 privately-owned radio stations and networks broadcast (2007)
MontserratRadio Montserrat, a public radio broadcaster, transmits on 1 station and has a repeater transmission to a second station; repeater transmissions from the GEM Radio Network of Trinidad and Tobago provide another 2 radio stations; cable and satellite TV are obtainable (2007)
Mosambik1 state-run TV station supplemented by private TV station; Portuguese state TV's African service, RTP Africa, and Brazilian-owned TV Miramar are available; state-run radio provides nearly 100% territorial coverage and broadcasts in multiple languages; a number of privately-owned and community-operated stations also broadcast; transmissions of multiple international broadcasters are available (2007)
Myanmargovernment controls all domestic broadcast media; 3 state-controlled television stations with 1 of the stations controlled by the armed forces; a fourth TV channel, a pay-TV station, is a joint state-private venture; access to satellite TV is limited with residents required to register and pay a fee for all satellite television receivers; 2 state-controlled domestic radio stations; transmissions of several international broadcasters are available in Burma; the opposition-backed station Democratic Voice of Burma broadcasts into Burma via shortwave (2009)
Namibia1 private and 1 state-run television station; satellite and cable TV service is available; state-run radio service broadcasts in multiple languages; about a dozen private radio stations operating; transmissions of multiple international broadcasters are available (2007)
Nauru1 government-owned television station broadcasting programs from New Zealand sent via satellite or on videotape; 1 government-owned radio station, broadcasting on AM and FM, utilizes Australian and British programs (2009)
Navassano television or radio broadcast stations (2009)
Nepalstate operates 2 television stations as well as national and regional radio stations; more than 60 independent radio stations and a small number of independent television stations (2007)
Neukaledonienthe publicly-owned French Overseas Network (RFO), which operates in France's overseas departments and territories, broadcasts over the RFO Nouvelle Caledonie television and radio stations; a small number of privately-owned radio stations also broadcast (2008)
Neuseelandstate-owned Television New Zealand operates multiple television networks while state-owned Radio New Zealand operates 3 radio networks and an external shortwave radio service to the South Pacific region; a small number of national commercial television and radio stations and a large number of regional commercial television and radio stations are available; cable and satellite TV systems are accessible (2008)
Nicaraguamultiple privately-owned terrestrial television networks, supplemented by cable TV in most urban areas; of more than 100 radio broadcast stations, nearly all are privately owned; Radio Nicaragua is government-owned and Radio Sandino is controlled by the Sandinista National Liberation Front (FSLN) (2007)
Niederlandemore than 90% of households are connected to cable or satellite TV systems that provide a wide range of domestic and foreign channels; public service broadcast system includes multiple broadcasters, 3 with a national reach and the remainder operating in regional and local markets; 2 major nationwide commercial television companies, each with 3 or more stations, and a large number of commercial TV stations in regional and local markets; nearly 600 radio stations operating with a mix of public and private stations providing national or regional coverage (2008)
Niederländische Antillengovernment-run television on Curacao provides service to Bonaire and Saba; the Leeward Broadcasting Corporation provides television service to Sint Maarten; cable TV subscription service provides access to programming from Venezuela and the US; roughly 30 radio stations and repeaters operating (2007)
Nigerstate-run TV station; 3 private TV stations provide a mix of local and foreign programming; only national radio station with national reach is state-run; about 30 private radio stations operate locally; as many as 100 community radio stations broadcast; transmissions of multiple international broadcasters are available (2007)
Nigerianearly 70 federal-government-controlled national and regional TV stations; all 36 states operate TV stations; several private TV stations operational; cable and satellite TV subscription services are available; network of federal-government-controlled national, regional, and state radio stations; roughly 40 state-government-owned radio stations typically carry their own programs except for news broadcasts; about 20 private radio stations also operate; transmissions of international broadcasters are available (2007)
Niue1 government-owned television station with many of the programs supplied by Television New Zealand; 1 government-owned radio station broadcasting in AM and FM (2009)
Nördliche Marianen1 TV broadcast station on Saipan; multi-channel cable TV services are available on Saipan; 9 licensed radio broadcast stations (2009)
Norfolkinsel1 local radio station; broadcasts of several Australian radio and television stations are received via satellite (2009)
Norwegenstate-owned public radio-TV broadcaster operates 3 nationwide television stations, 3 nationwide radio stations, and 16 regional radio stations; roughly a dozen privately-owned television stations broadcast nationally and roughly another 25 local TV stations are available; nearly 75% of households have access to multi-channel cable or satellite TV systems; 2 privately-owned radio stations broadcast nationwide and another 240 stations operate locally (2008)
Oman1 state-run TV broadcaster; TV stations transmitting from Saudi Arabia, the UAE, and Yemen are accessible via satellite TV; state-run radio operates multiple stations; first private radio station began operation in 2007 and 2 additional stations now operating (2007)
ÖsterreichAustria's public broadcaster, ORF, was the main broadcast source until commercial radio and television service was introduced in the 1990s; cable and satellite TV are available, including German TV stations (2008)
Pakistanmedia is government regulated; 1 dominant state-owned TV broadcaster, Pakistan Television Corporation (PTV), operates a network consisting of 6 channels; private TV broadcasters are permitted and some foreign satellite channels are carried by cable TV operators; the state-owned radio network operates more than 40 stations; privately-owned radio stations mostly limit programming to music and talk shows (2007)
Palauno television broadcast stations; a cable television network covers the major islands and provides access to rebroadcasts, on a delayed basis, of a number of US stations as well as access to a number of real-time satellite TV channels; about a half dozen radio stations with 1 government-owned (2009)
Panamamultiple privately-owned television networks and a government-owned educational TV station; multi-channel cable and satellite TV subscription services are available; more than 100 commercial radio stations (2007)
Papua-Neuguinea2 television stations, 1 commercial station operating since the late 1980s and 1 state-run station launched in 2008; satellite and cable TV services are available; state-run National Broadcasting Corporation operates 3 radio networks with multiple repeaters and about 20 provincial stations; several commercial radio stations with multiple transmission points as well as several community stations; transmissions of several international broadcasters are accessible (2009)
Paraguay5 privately-owned TV stations; about 75 commercial and community radio stations broadcasting; 1 state-owned radio network (2007)
Peru6 major television networks of which only one, Television Nacional de Peru, is state-owned; multi-channel cable TV services are available; more than 500 radio stations including a substantial number of indigenous language stations (2007)
Philippinenmultiple national private TV and radio networks and a government-operated national TV and radio network; about 300 television stations and more than 1,000 radio stations; multi-channel satellite and cable TV systems are available (2008)
Pitcairninselnno local broadcast television or radio stations (2009)
Polenstate-run public television operates 2 national channels supplemented by 16 regional channels and several niche channels; privately-owned entities operate several national TV broadcast networks and a number of special interest channels; large number of privately-owned channels broadcasting locally; roughly half of all households are linked to either satellite or cable TV systems providing access to foreign television networks; state-run public radio operates 5 national networks and 17 regional radio stations; 2 privately-owned national radio networks, several commercial stations broadcasting to multiple cities, and a large number of privately-owned local radio stations (2007)
Portugalthe publicly-owned TV broadcaster operates 2 domestic channels and external service channels to Africa; overall, roughly 40 domestic TV stations; viewers have widespread access to international broadcasters with more than half of all households connected to multi-channel cable or satellite TV systems; publicly-owned radio operates 3 national networks and provides regional and external services; several privately-owned national radio stations and some 300 regional and local commercial radio stations (2008)
Puerto Ricomore than 30 television stations operating; cable TV subscription services are available; roughly 125 radio stations operating (2007)
Ruandagovernment owns and operates the only TV station; government-owned and operated Radio Rwanda has a national reach; 9 private radio stations; transmissions of multiple international broadcasters are available (2007)
Rumäniena mixture of public and private TV stations; the public broadcaster operates multiple stations; roughly 100 private national, regional, and local stations operating; more than 75% of households are connected to multi-channel cable or satellite TV systems that provide access to Romanian, European, and international stations; state-owned public radio broadcaster operates 4 national networks and regional and local stations; more than 100 private radio stations broadcasting (2008)
Russische Föderation6 national TV stations with the federal government owning 1 and holding a controlling interest in a second; state-owned Gazprom maintains a controlling interest in a third national channel; government-affiliated Bank Rossiya owns controlling interest in a fourth and fifth, while the sixth national channel is owned by the Moscow city administration; roughly 3,300 national, regional, and local TV stations operating with over two-thirds completely or partially controlled by the federal or local governments; satellite TV services are available; 2 state-run national radio networks with a third majority-owned by Gazprom; roughly 2,400 public and commercial radio stations (2007)
Saint-Martin1 local TV station; receives television broadcasts from the Netherlands Antilles; access to about 20 radio stations, including RFO Guadeloupe radio broadcasts via repeater (2008)
SalomonenSolomon Islands Broadcasting Corporation (SIBC) is the sole TV broadcaster with 1 station; multi-channel pay-TV is available; SIBC, the public service broadcaster, operates 2 national radio stations and 2 provincial stations; 2 local commercial radio stations operating; Radio Australia is obtainable via satellite feed (2009)
Sambiastate-owned Zambia National Broadcasting Corporation (ZNBC) operates 1 TV station and is the principal local-content provider; several private TV stations are available; multi-channel subscription TV services are obtainable; ZNBC operates 3 radio networks; about 2 dozen private radio stations also broadcasting; relays of at least 2 international broadcasters are accessible in Lusaka and Kitwe (2007)
Samoastate-owned television station privatized in 2008; 4 privately-owned television broadcast stations; about a half dozen privately-owned radio stations and one state-owned radio station; television and radio broadcasts of several stations from American Samoa are available (2009)
San Marinostate-owned public broadcaster operates 1 TV station and 2 radio stations; receives radio and TV broadcasts from Italy (2008)
São Tomé und Príncipe1 government-owned TV station; 1 government-owned radio station; 3 independent local radio stations authorized in 2005 with 2 operating at the end of 2006; transmissions of multiple international broadcasters are available (2007)
Saudi-Arabienbroadcast media are state-controlled; state-run TV operates 4 networks; Saudi Arabia is a major market for pan-Arab satellite TV broadcasters; state-run radio operates several networks; multiple international broadcasters are available (2007)
Schwedenpublicly-owned television broadcaster operates 2 terrestrial networks plus regional stations; multiple privately-owned television broadcasters operating nationally, regionally, and locally; about 50 local TV stations; widespread access to pan-Nordic and international broadcasters through multi-channel cable and satellite TV systems; publicly-owned radio broadcaster operates 3 national stations and a network of 25 regional channels; nearly a hundred privately-owned local radio stations with some consolidating into near national networks; an estimated 900 community and neighborhood radio stations broadcast intermittently (2008)
Schweizthe publicly-owned radio and television broadcaster, Swiss Broadcasting Corporation (SRG/SSR), operates 7 national television networks, 3 broadcasting in German, 2 in Italian, and 2 in French; private commercial television stations broadcast regionally and locally; television broadcasts from stations in Germany, Italy, and France are widely accessed using multi-channel cable and satellite TV services; SRG/SSR operates 18 radio stations that, along with private broadcasters, provide national to local coverage (2008)
Senegalstate-run Radiodiffusion Television Senegalaise (RTS) operates 2 TV stations; a few private TV subscription channels rebroadcast foreign channels without providing any local news or programs; RTS operates a national radio network and a number of regional FM stations; a large number of community and private-broadcast radio stations are available; transmissions of at least 2 international broadcasters are accessible on FM in Dakar (2007)
Seychellenthe government operates the only terrestrial TV station, which provides local programming and airs broadcasts from international services; multi-channel cable and satellite TV are available via subscription; the government operates 1 AM and 1 FM radio station; transmissions of 2 international broadcasters are accessible in Victoria (2007)
Sierra Leone1 government-owned TV station; 1 private TV station began operating in 2005; a pay-per-view TV service began operations in late 2007; 1 government-owned national radio broadcast station; about two dozen private radio stations primarily clustered in major cities; transmissions of several international broadcasters are available (2007)
Simbabwegovernment owns all local radio and television stations; foreign shortwave broadcasts and satellite television are available to those who can afford antennas and receivers; in rural areas, access to television broadcasts is extremely limited (2007)
Singapurstate controls broadcast media; 8 domestic TV stations operated by MediaCorp, wholly owned by a state investment company; broadcasts from Malaysian and Indonesian stations available; satellite dishes banned; multi-channel cable TV service is accessible; a total of 18 domestic radio stations broadcasting with MediaCorp operating more than a dozen and another 4 stations are closely linked to the ruling party or controlled by the Singapore Armed Forces Reservists Association; large number of Malaysian and Indonesian radio stations are available (2008)
Slowakeistate-owned public broadcaster, Slovak Television (STV), operates 3 national TV stations; roughly 35 privately-owned television broadcast stations operating nationally, regionally, and locally; about 40% of households are connected to multi-channel cable or satellite TV systems; channels from the Czech Republic and Hungary are widely viewed; state-owned public radio operates multiple national and regional networks; more than 20 privately-owned radio stations (2008)
Slowenienpublic television broadcaster, Radiotelevizija Slovenija (RTV), operates a system of national and regional TV stations; 35 domestic commercial television stations operating nationally, regionally, and locally; about 60% of households are connected to multi-channel cable TV systems; public radio broadcaster operates 3 national and 4 regional stations; more than 75 regional and local commercial and non-commercial radio stations (2007)
Somalia2 private TV stations rebroadcast Al-Jazeera and CNN; Somaliland has 1 government-operated TV station and Puntland has 1 private TV station; Radio Mogadishu operated by the transitional government; 1 SW and roughly 10 private FM radio stations broadcast in Mogadishu; several radio stations operate in central and southern regions; Somaliland has 1 government-operated radio station; Puntland has roughly a half dozen private radio stations; transmissions of at least 2 international broadcasters are available (2007)
Spaniena mixture of both publicly-operated and privately-owned TV and radio stations broadcasting; overall, hundreds of TV channels are available including national, regional, local, public, and international channels; satellite and cable TV systems are accessible; multiple national radio networks, a large number of regional radio networks, and a larger number of local radio stations broadcasting; overall, hundreds of radio stations operating (2008)
Spitzbergenthe Norwegian Broadcasting Corporation (NRK) began direct television transmission to Svalbard via satellite in 1984; Longyearbyen households have access to 3 NRK radio and 2 television stations (2008)
Sri Lankagovernment operates 2 television channels and a radio network; multi-channel satellite and cable TV subscription services are obtainable; 8 private TV stations and about a dozen private radio stations in operation (2008)
St. Barthélemyno local TV broadcasters; 3 FM radio channels (2 via repeater)
St. Helena, Ascension und Tristan da CunhaSt. Helena has no local TV station; 2 local radio stations, one of which is relayed to Ascension Island; satellite TV stations rebroadcast terrestrially; Ascension Island has no local TV station, but has 1 local radio station and receives relays of broadcasts from 1 St. Helena radio station; broadcasts from the British Forces Broadcasting Service (BFBS) are available, as well as TV services for the US military; Tristan da Cunha has 1 local radio station and receives BFBS TV and radio broadcasts (2007)
St. Kitts und Nevisthe government operates a national television network that broadcasts on 2 channels; cable subscription services provide access to local and international channels; the government operates a national radio network; a mix of government-owned and privately-owned broadcasters operate roughly 15 radio stations (2007)
St. Lucia3 privately-owned television stations; 1 public television station operating on a cable network; multi-channel cable TV service is obtainable; a mix of state-owned and privately-owned broadcasters operate nearly 25 radio stations including repeater transmission stations (2007)
St. Martin1 local TV station; receives television broadcasts from the Netherlands Antilles; access to about 20 radio stations, including RFO Guadeloupe radio broadcasts via repeater (2008)
St. Pierre und Miquelon2 television stations with a third repeater station, all part of the French Overseas Network; has radio stations on St. Pierre and on Miquelon that are part of the French Overseas Network (2007)
St. Vincent und die GrenadinenSt. Vincent and the Grenadines Broadcasting Corporation operates 1 television station and 5 repeater stations that give near total coverage to the multi-island state; multi-channel cable TV service is obtainable; a partially government-funded national radio service broadcasts on 1 station and has 2 repeater stations; about a dozen privately-owned radio stations and repeater stations operate (2007)
Südafrikathe South African Broadcasting Corporation (SABC) operates 4 TV stations, 3 are free-to-air and 1 is pay TV; e.tv, a private station, is accessible to more than half the population; multiple subscription TV services provide a mix of local and international channels; well developed mix of public and private radio stations at the national, regional, and local levels; the SABC radio network, state-owned and controlled but nominally independent, operates 18 stations, one for each of the 11 official languages, 4 community stations, and 3 commercial stations; more than 100 community-based stations extend coverage to rural areas (2007)
Sudanin the north, the Sudanese Government directly controls TV and radio, requiring that both media reflect government policies; TV has a permanent military censor; a private radio station is in operation; in southern Sudan, TV is controlled by the regional government; several private FM stations are operational in southern Sudan; some foreign radio broadcasts are available (2007)
Suriname2 state-owned TV stations; 1 state-owned radio station; multiple private radio and TV stations (2007)
Swasilandstate-owned TV station; satellite dishes are able to access South African providers; state-owned radio network with 3 channels; 1 private radio station (2007)
Syrienstate-run television and radio broadcast networks; state operates 2 TV networks and a satellite channel; roughly two-thirds of Syrian homes have a satellite dish providing access to foreign TV broadcasts; 3 state-run radio channels; first private radio station launched in 2005; private radio broadcasters prohibited from transmitting news or political content (2007)
Tadschikistanstate-run television broadcaster transmits nationally on 4 stations and regionally on 4 stations; about 10 independent TV stations broadcast locally and regionally; some households are able to receive Russian and other foreign stations via cable and satellite; state-run radio broadcaster operates Radio Tajikistan, Voice of Dushanbe, and several regional stations; a small number of independent radio stations also broadcast (2008)
Taiwan5 free-to-air nationwide television networks operating roughly 75 TV stations; about 85% of households utilize multi-channel cable TV; national and regional radio networks with about 170 radio stations broadcasting (2008)
Tansaniaa state-owned TV station and multiple privately-owned TV stations; state-owned national radio station supplemented by more than 40 privately-owned radio stations; transmissions of several international broadcasters are available (2007)
Thailand6 terrestrial TV stations in Bangkok broadcast nationally via relay stations - 2 of the networks are owned by the military, the other 4 are government-owned or controlled, leased to private enterprise, and are all required to broadcast government-produced news programs twice a day; multi-channel satellite and cable TV subscription services are available; radio frequencies have been allotted for more than 500 government and commercial radio stations; many small community radio stations operate with low-power transmitters (2008)
Timor-Leste1 public TV broadcast station broadcasting nationally and 1 public radio broadcaster with stations in each of the 13 administrative districts; a few commercial radio stations and roughly a dozen community radio stations (2009)
Togo2 state-owned TV stations with multiple transmission sites; 5 private TV stations broadcast locally; cable TV service is available; state-owned radio network with multiple stations; several dozen private radio stations and a few community radio stations; transmissions of multiple international broadcasters are obtainable (2007)
Tokelauno broadcast television stations; each atoll operates a radio service that provides shipping news and weather reports (2009)
Tonga2 state-owned television stations and 2 privately-owned stations; satellite and cable TV services are available; 2 state-owned and 3 privately-owned radio stations; Radio Australia broadcasts obtainable via a satellite feed (2009)
Trinidad und Tobago5 TV networks each broadcasting on multiple stations; one of the networks is state-owned; multiple cable TV subscription service providers; multiple radio networks, one state-owned, broadcast over about 35 stations (2007)
Tschad1 state-owned TV broadcast station; state-owned radio network, Radiodiffusion Nationale Tchadienne (RNT), operates national and regional stations; about 10 private radio stations; some stations rebroadcast programs from international broadcasters (2007)
Tschechische Republikroughly 130 television broadcasters operating some 350 television channels with 4 publicly operated and the remainder in private hands; 13 television stations have national coverage with 4 being publicly operated; cable and satellite TV subscription services are available; about 70 radio broadcasters are registered operating roughly 85 radio stations with 15 stations publicly operated; 16 radio stations provide national coverage with the remainder local or regional (2008)
Tunesienbroadcast media is mainly government-controlled; the state-run Tunisian Radio and Television Establishment (ERTT) operates 2 national television networks, several national radio networks, and a number of regional radio stations; 1 TV and 3 radio stations are privately-owned and report domestic news stories directly from the official Tunisian news agency; the state retains control of broadcast facilities and transmitters through L'Office National de la Telediffusion; Tunisians also have access to Egyptian, pan-Arab, and European satellite TV channels (2007)
Türkeinational public broadcaster Turkish Radio and Television Corporation (TRT) operates multiple TV and radio networks and stations; multiple privately-owned national television stations and up to 300 private regional and local television stations; multi-channel cable TV subcriptions are obtainable; more than 1,000 private radio broadcast stations (2009)
Turkmenistanbroadcast media is government controlled and censored; 4 state-owned TV and 4 state-owned radio networks; satellite dishes and programming provide an alternative to the state-run media; officials sometimes limit access to satellite TV by seizing satellite dishes (2007)
Turks- und Caicosinselnwhile there are no local terrestrial TV stations, broadcasts from the Bahamas can be received; multi-channel cable and satellite TV services are available; government-run radio network operates alongside private broadcasters with a total of about 15 stations broadcasting (2007)
Tuvaluno television broadcast stations; many households use satellite dishes to watch foreign TV stations; 1 government-owned radio station, Radio Tuvalu, includes relays of programming from international broadcasters (2009)
Ugandapublic broadcaster, Uganda Broadcasting Corporation (UBC), operates radio and television networks; Uganda first began licensing privately-owned stations in the 1990s; by 2007 there were nearly 150 radio and 35 TV stations, mostly based in and around Kampala; transmissions of multiple international broadcasters are available in Kampala (2007)
UkraineTV coverage is provided by Ukraine's state-controlled nationwide broadcast channel (UT1) and a number of privately-owned television broadcast networks; Russian television broadcasts have a small audience nationwide, but larger audiences in the eastern and southern regions; multi-channel cable and satellite TV services are available; Ukraine's radio broadcast market, a mix of independent and state-owned networks, is comprised of some 300 stations (2007)
Ungarnmixed system of state-supported public service broadcast media and private broadcasters; the 3 publicly-owned TV channels and the 2 main privately-owned TV stations are the major national broadcasters; a large number of special interest channels have emerged; highly developed market for satellite and cable TV services with about two-thirds of viewers utilizing multi-channel services; 3 state-supported public-service radio networks and 2 major national commercial stations; a large number of local stations including commercial, public service, nonprofit, and community radio stations (2007)
Uruguaymixture of privately-owned and state-run broadcast media; more than 100 commercial radio stations and about 20 television channels broadcasting; cable TV is available; large number of community radio and TV stations (2007)
Usbekistangovernment controls media; 8 state-owned broadcasters - 4 TV and 4 radio - provide service to virtually the entire country; about 20 privately-owned TV stations, overseen by local officials, broadcast to local markets; privately-owned TV stations are required to lease transmitters from the government-owned Republic TV and Radio Industry Corporation and are prohibited from broadcasting live; about 15 privately-owned radio broadcasters; programming content includes news updates, music, call-in talk shows, and other entertainment in a half-Russian, half-Uzbek format mandated for private radio (2007)
Vanuatu1 state-owned television station; multi-channel pay TV is available; state-owned Radio Vanuatu operates 2 radio stations; 2 privately-owned radio broadcasters; programming from multiple international broadcasters is accessible (2008)
Vatikanstadtthe Vatican Television Center (CTV) transmits live broadcasts of the Pope's Sunday and Wednesday audiences, as well as the Pope's public celebrations; CTV also produces documentaries; Vatican Radio is the Holy See's official broadcasting service broadcasting via shortwave, AM and FM frequencies, and via satellite and Internet connections (2008)
Venezuelagovernment supervises a mixture of state-run and private broadcast media; 1 state-run television network, 4 privately-owned TV networks, and a government-backed pan-American channel; state-run radio network includes 15 stations; large number of private broadcast radio stations (2007)
Vereinigte Arabische Emirateexcept for the many organizations now operating in Dubai's Media Free Zone, most television and radio stations remain government-owned; widespread use of satellite dishes provides access to pan-Arab and other international broadcasts (2007)
Vereinigte Staaten4 major terrestrial television networks with affiliate stations throughout the country, plus cable and satellite networks, independent stations, and a limited public broadcasting sector that is largely supported by private grants; overall, thousands of TV stations broadcasting; multiple national radio networks with large numbers of affiliate stations; while most stations are commercial, National Public Radio (NPR) has a network of some 600 member stations; satellite radio available; overall, nearly 15,000 radio stations operating (2008)
Vietnamgovernment controls all broadcast media exercising oversight through the Ministry of Information and Communication (MIC); government-controlled national television provider, Vietnam Television (VTV), operates a network of 9 channels with several regional broadcasting centers; programming is relayed nationwide via a network of provincial and municipal TV stations; law limits access to satellite TV but many households are able to access foreign programming via home satellite equipment; government-controlled Voice of Vietnam, the national radio broadcaster, broadcasts on 6 channels and is repeated on AM, FM, and shortwave stations throughout Vietnam (2008)
WakeAmerican Armed Forces Radio and Television Service (AFRTS) provides satellite radio/television broadcasts (2009)
Wallis und Futunathe publicly-owned French Overseas Network (RFO), which broadcasts to France's overseas departments and territories, is carried on the RFO Wallis and Fortuna television and radio stations (2008)
Weihnachtsinsel1 community radio station; broadcasts of several Australian radio and television stations are received via satellite (2009)
Westjordanlandthe Palestinian Authority operates 1 television and 1 radio station; about 30 independent TV and 25 radio stations operating; Jordanian TV is available; satellite TV is accessible (2008)
WestsaharaMorocco's state-owned broadcaster, Radio-Television Marocaine (RTM), operates a radio service from Laayoune and relays TV service; a Polisario-backed radio station also broadcasts (2008)
Zentralafrikanische Republikgovernment-owned network, Radiodiffusion Television Centrafricaine, provides domestic TV broadcasting; licenses for 2 private TV stations are pending; state-owned radio network is supplemented by a small number of privately-owned broadcast stations as well as a few community radio stations; transmissions of at least 2 international broadcasters are available (2007)
Zypernmixture of state and privately-run television and radio services; the public broadcaster operates 2 TV channels and 4 radio stations; 6 private TV broadcasters, satellite and cable TV services including telecasts from Greece and Turkey, and a number of private radio stations are available; in areas administered by Turkish Cypriots, there are 2 public TV stations, 4 public radio stations, and privately-owned TV and radio broadcast stations (2007)


Quellen

Weblinks